Mihin otan yhteyttä laskuun tai maksamiseen liittyvässä kysymyksessä?

Laskuihin ja maksamiseen liittyvissä kysymyksissä pyydämme kääntymään laskutusta hoitavan Intrumin asiakaspalvelun puoleen. Intrum asiakaspalvelu ark. 7.30–20.00, la 9.00–16.00 puhelin 09 2291 1790 Sähköposti: maksuvalvonta@intrum.com  

Jatka lukemistaMihin otan yhteyttä laskuun tai maksamiseen liittyvässä kysymyksessä?

Kenelle Takaamon takauspalvelu on tarkoitettu

Takauspalvelua voivat hakea kaikki 18 vuotta täyttäneet vuokralaiset, joilla ei ole maksuhäiriömerkintöjä Takausta hakiessa tarvitaan suomalainen henkilötunnus. Takaamon takaus on tarkoitettu yksityishenkilöille ja asuinkäyttöön tarkoitettuun asuntoon. Etkö löytänyt vastausta? Jätä…

Jatka lukemistaKenelle Takaamon takauspalvelu on tarkoitettu

Olen toimittanut korvaushakemuksen, mutta en ole saanut päätöstä, kuinka toimin?

Mikäli hakemukselta on puuttunut jotain tai tarvitsemme lisätietoja, olemme yhteydessä sähköpostitse. Tarkistathan sähköpostisi. Suoritamme korvauksen seitsemän päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet kaikki korvaushakemuksen käsittelemiseksi tarvittavat tiedot, eikä ole korvaushakemuksen…

Jatka lukemistaOlen toimittanut korvaushakemuksen, mutta en ole saanut päätöstä, kuinka toimin?

Haluan hakea korvausta, mutta en saa kaikkia kuluja tietoon sallitun 60vrk sisällä, kuinka toimin?

Vuokranantajan tulee hakea korvausta 60 vrk kuluessa vuokrasuhteen päättymisestä, mutta korvaus on mahdollista suorittaa vuokranantajalle myös määräajan jälkeen, mikäli hakemus on toimitettu meille edellä mainitun ajan puutteissa. Korvaushakemuksella tulee yksilöidä…

Jatka lukemistaHaluan hakea korvausta, mutta en saa kaikkia kuluja tietoon sallitun 60vrk sisällä, kuinka toimin?

Kuinka toimia, jos korvaushakemuksen lähettäminen ei onnistu?

Ennen korvaushakemuksen lähettämistä tulee tarkistaa, että kaikki tarvittavat tiedot on lisätty hakemukselle. Korvaushakemukseen tulee liittää vuokrasopimus, irtisanomisilmoitus sekä näyttö ja selvitys vuokralaisen sopimusrikkomuksesta. Mikäli vuokrasuhteen aikana on syntynyt vuokralaisesta johtuvia…

Jatka lukemistaKuinka toimia, jos korvaushakemuksen lähettäminen ei onnistu?

Voiko korvausta hakea itse toteutetusta työstä?

Itse tehdystä työstä voi hakea korvausta enintään 10e /per tehty työtunti. Materiaaleista, pesuaineista- ja -välineistä tulee toimittaa kuittikopio. Liitä mukaan erittely, kuinka monta tuntia kyseiseen työvaiheeseen on käytetty. Etkö löytänyt…

Jatka lukemistaVoiko korvausta hakea itse toteutetusta työstä?

Kuinka haen korvausta?

Pääset täyttämään korvaushakemuksen täältä. Huomioithan, että korvausta on mahdollista hakea 60vrk ajan vuokrasuhteen päätyttyä, tämän jälkeen korvauksen hakeminen ei ole enää mahdollista. Etkö löytänyt vastausta? Jätä yhteydenottopyyntö

Jatka lukemistaKuinka haen korvausta?

Jos vuokranantaja hakee korvauksen Takaamolta, joutuuko vuokralainen maksamaan sen?

Kyllä. Takaamolla on takauksesta ja vierasvelkapanttauksesta annetun lain (361/1999) 28 §:n mukainen oikeus saada takauksen perusteella vuokranantajalle suorittamansa korvauksen määrä vuokralaiselta. Etkö löytänyt vastausta? Jätä yhteydenottopyyntö

Jatka lukemistaJos vuokranantaja hakee korvauksen Takaamolta, joutuuko vuokralainen maksamaan sen?

Voiko takauksen siirtää toiseen osoitteeseen?

Takausta ei voi siirtää toiseen osoitteeseen vaan jokainen takaus on vuokrasopimuskohtainen. Kun haluat hyödyntää takausta myös uuteen vuokra-asuntoon, voit hakea uutta takausta uusilla tiedoilla. Varmistathan, että uusi vuokranantajasi hyväksyy Takaamon…

Jatka lukemistaVoiko takauksen siirtää toiseen osoitteeseen?