Mitä tehdä, jos vuokranantaja on vaihtumassa?

Jos vuokranantaja on vaihtumassa, tulee takaukselle tehdä tätä koskeva muutos. Edellisen vuokranantajan tulee toimittaa meille uuden vuokranantajan tiedot. Muutokseen tarvitaan uuden vuokranantajan nimi, sähköposti ja puhelinnumero. Tiedot voi toimittaa meille…

Jatka lukemistaMitä tehdä, jos vuokranantaja on vaihtumassa?

Minulla on Takaamo-takaus. Haluan irtisanoa takaussopimuksen, mutta jatkaa vuokrasuhdetta. Mitä teen?

Takaamon takaus ei ole sidottu vuokrasopimukseen. Takaus voidaan irtisanoa koska tahansa vuokranantajan ja vuokralaisen yhdessä niin sopiessa. Takauksen irtisanominen tapahtuu irtisanomislomakkeella. Lomakkeelle ”vuokrasuhteen päättymispäivän” kohdalle voi merkitä päivän, jona haluaa…

Jatka lukemistaMinulla on Takaamo-takaus. Haluan irtisanoa takaussopimuksen, mutta jatkaa vuokrasuhdetta. Mitä teen?

Kuinka takaus irtisanotaan?

Takaus tulee aina irtisanoa kirjallisesti. Takauksen irtisanominen on vuokralaisen vastuulla. Takaus irtisanotaan toimittamalla Takaamolle täytetty irtisanomislomake, jonka jälkeen vuokranantajan tulee vahvistaa irtisanominen. Kun olemme vastaanottaneet vuokralaisen lähettämän irtisanomisilmoituksen, toimitamme vahvistuspyynnön…

Jatka lukemistaKuinka takaus irtisanotaan?

Kuinka kauan kuukausimaksuja tulee maksaa?

Kuukausimaksuja maksetaan takauksen päättymiskuukauden viimeiseen päivään asti. Kuukausimaksut määräytyvät takauksen suuruuden mukaisesti ja ne toimivat maksuna takauspalvelusta. Takauksen ehdoista ja käytöstä voit lukea lisää kohdasta Mikä on takaamo? Takaussopimuksia koskevat…

Jatka lukemistaKuinka kauan kuukausimaksuja tulee maksaa?

Sain maksumuistutuksen laskusta, jonka olen jo maksanut, kuinka toimin?

Maksumuistutus lähetetään 14 vrk eräpäivän jälkeen. Mikäli lasku on maksettu ennen tätä, voit jättää huomautuksen huomioimatta. Jos olet maksanut laskun 14vrk eräpäivän jälkeen, tulee sinun maksaa muistutuskulu laskusta löytyvillä tiedoilla.…

Jatka lukemistaSain maksumuistutuksen laskusta, jonka olen jo maksanut, kuinka toimin?

Sain laskun vuokranantajan hakemasta korvauksesta, enkä pysty maksamaan sitä, kuinka toimin?

Korvauslaskuille on mahdollista tehdä maksusuunnitelma jakamalla lasku enintään kuuteen osaan. Maksusuunnitelmaan liittyvissä kysymyksissä olethan yhteydessä Intrumiin. Intrum asiakaspalvelu ark. 7.30–20.00, la 9.00–16.00 puhelin 09 2291 1790 Sähköposti: maksuvalvonta@intrum.com

Jatka lukemistaSain laskun vuokranantajan hakemasta korvauksesta, enkä pysty maksamaan sitä, kuinka toimin?

Miksi saan edelleen laskuja, vaikka olen irtisanonut takaukseni?

Takauksen irtisanomisaika on yksi kuukausi ja laskutus päättyy takauksen päättymiskuukauden viimeisenä päivänä. Tarkistathan, että olet irtisanonut takauksen ajoissa. Mikäli irtisanominen tapahtuu myöhässä, jatkuu laskutus normaaliin tapaan. Irtisanomisilmoituksen saatuamme pyydämme vuokranantajalta…

Jatka lukemistaMiksi saan edelleen laskuja, vaikka olen irtisanonut takaukseni?